Spis i Rom

Spis i Rom
Title: Spis i Rom
Published: 10-12-2019
Page Count: 432
ISBN: 9788793679542

Bogen Spis i Rom er den hidtil største restaurantguide til den italienske hovedstad, som er et af danskernes absolut favoritrejsemål. Der findes ikke noget præcist tal for hvor mange spisesteder der findes i Rom, men de kan tælles i tusindvis. Så hvor skal man gå hen, og hvordan undgår man turistfælderne? Bogen giver svaret og viser vej til både det klassiske og det moderne romerske måltid, til det hurtige og det billige måltid og også til særlige stunder, hvis det skal være den helt store og særlige oplevelse.

De 2 forfattere har været på besøg på mere end 100 restauranter i Rom, ikke mindst spist sig igennem en masse lækre italienske retter og det er deres smagsoplevelser og viden om byen som kommer til udtryk i denne guide. Begge forfatter kender byen rigtig godt og ved lige hvor man skal gå hen for at finde de gode spisesteder eller butikker med lækre specialiteter.

Jesper Storgaard Jensen har boet i Rom i mere end 20 år og Jesper Uhrup har siden sidste første besøg i Rom tilbage i 1979, besøgt byen rigtig mange gange og gerne flere gange om året. Spis i Rom guider også den Rom-rejsende til byens bedste fødevaremarkeder, delikatessebutikker, vinbarer og ikke mindst byens bedste kaffesteder. Endelig bliver læseren sat godt og grundigt ind i den romerske ”spisekultur” – hvornår og hvordan, hvad med drikkepenge etc.

De mange restaurantbeskrivelser er fulgt op med en masse lækre billeder fra Rom, som bare emmer af den italienske stemning, folk der sidder på udendørs restauranter, de lokale markeder og meget mere. Guiden er praktisk inddelt i kvarterer, og de forskellige kvarterer vil kort blive beskrevet således, at restauranten/spisestedet placeres i en ”social-antropologisk kontekst”.

Om forfatterne

Jesper Storgaard Jensen (f. 1964) er cand.ling.merc. i italiensk og har siden 2008 arbejdet freelance som journalist, fotograf, oversætter m.v. Han skriver bl.a. for Weekendavisen, Jyllands- Posten, Børsen, gastro og en lang række magasiner og aviser. Jesper er allerede forfatter til to Rom-guider og en guide, der omhandler Norditalien og Toscana.

Jesper Uhrup Jensen (f. 1965) er journalist og forfatter og har siden 2005 været chefredaktør på magasinet gastro. Han har tidligere været tilknyttet bl.a. Politiken, Samvirke og Danmarks Radio.

Info om bogen:

Forfatter: Jesper Storgaard Jensen og Jesper Uhrup Jensen